Vaata pildigaleriid WhatCar?-is

• Mercedesele võit esimest korda
• Kolmanda ja viienda koha vahe vaid kolm punkti
• Kõik kuus finalisti olid tegelikult juba võitjad

Tänavune konkurss läks ajalukku ühtlase finaali koosseisuga. Ehkki olemuselt täiesti erinevad, sattusid kokku autod, mis kõik omas segmendis kahtlusteta tipus – olgu tegu siis väike- või premium- või suisa sportautodega – nii et erinevalt mitmest varasemast konkursist oli võitja ennustamine sama hästi kui võimatu.

Nagu viimastel aastatel tavaks saanud, kogunes autoajakirjanike žürii Audru ringrajale, kus kõik finalistid veel kord üle vaadati ning siis igaüks oma pingerea kokku pani. Ja nagu arvata võis, oli arvamusi seinast seina ja õige vähe jäi puudu, et kõigile oleks nii maksimum- kui miinimumpunkte jagatud.

Seekord sai võitjate nimistu uue liikme ning ehkki ka A-klass viimase koha punktidest ei pääsenud, oli lõppsumma piisav, et Mercedes-Benzile läbi 13 aasta esimene esikoht tuua. Nii et pole ka nn premium-autodel sugugi võimatu esikoha poole püüelda – 7 aastat tagasi võidutses tänavu teise kohaga leppima pidanud BMW 3. seeria.

BMW selja taga käis järgnevate kohtade peale tihe rebimine, kolmandat ja viiendat kohta jäid lahutama vaid kolm punkti. Lõpuks kogus Renault Clio 59, Hyundai i30 58 ja kõige enam vastandlikke hinnanguid teeninud sportautode paar Subaru BRZ / Toyota GT86 – 56 punkti.

41 punktiga leppima pidanud Peugeot vahetas mulluse esikoha kuuenda vastu, kuid Peugeot näol on endiselt tegu läbi aastate edukaima finalistiga, kelle autod on koguni 8 korral lõppvoorus esindatud olnud. Ühtlasi on kahel korral esikoha võitnud Peugeot Škoda kõrval ainus, kel auhinnakapis mitu aasta auto võidukarikat (tõsi, Škodal on neid kolm).

Küll aga teenis just Peugeot enim punkte rahvahääletusel – ju on Peugeot´ fännid altimad oma margi esindaja poolt „välja tulema“ – tasuks Tehnkamaailma lugejate tiitel Eesti rahvaauto 2013. Whatcar.ee lugejad pidasid hetkel meie kodulehel üleval oleva küsitluse tulemusel kõige sobivamaks võitjaks aga teist Prantsuse autot, Renault Cliot.

Ehkki võitja au saab vaid üks auto, tasub meenutada, et kokku mainiti tänavuses avavoorus ligi 40 erinevat uudismudelit ja esikuuikusse jõudsid vaid parimatest parimad.

Eesti Aasta Auto 2013 lõpptulemused

Mercedes-Benz A-klass - 75 punkti

BMW 3.seeria - 63 punkti

Renault Clio - 59 punkti

Hyundai i30 - 58 punkti

Subaru BRZ/Toyota GT-86 - 56 punkti

Peugeot 208 - 41 punkti

Varasemad Eesti Aasta Auto võitjad

2001 Peugeot 206

2002 Renault Laguna

2003 Mazda6

2004 Honda Jazz

2005 Volkswagen Golf

2006 BMW 3. seeria

2007 Škoda Roomster

2008 Ford Mondeo

2009 Škoda Superb

2010 Škoda Yeti

2011 Opel Astra

2012 Peugeot 508