Tõstetavaid sildu on kümneid erinevaid tüüpe, alustades juba sellistest, mis inimesi keskajal üle kindlusi ümbritsevate vallikraavide aitasid. Ka kunagine Kivisild Tartus omas keskel üles tõstetavat osa, et kõrgemad laevad vahelt läbi pääseksid.

Bordeaux sild pole just enneolematu leiutis. Vertikaalselt tõstetavaid sildu (vertical-lift bridge ehk pont levant) on ehitatud enam kui sajandi, ka Pariisis on alles üks 1885. aastal valminud seda tüüpi sild. Erinevalt klappsildadest, mille liigutatavad sillaosad tõstetakse erimehhanismi abil kahele poole püsti, kergitatakse selliste sildade keskmine osa aga vertikaalselt üles, justkui lifti, mis eeldab küll laitmatut tõstemehhanismi ja seab silla silla alt läbi sõitvatele laevadele ikkagi kõrguspiiri.

Kõrgeim selline sild Euroopas, Pont Gustave-Flaubert, mis asub Seine'i jõel, võimaldab alt läbi sõita kuni 55 meetri kõrgustel laevadel, mehhanismi isearasuseks on aga see, et üles tõstetav sillaosa kerkib kahelt poolelt külgedele. Kannab sild Rouenis sündinud kirjaniku Gustave Flauberti nime, sild valmis aastal 2008.

Enne seda hoidis Euroopa kõrgeima sellise silla tiitlit Brestis paiknev Pont de Recouvrance, valminud aastal 1954, mille nelja betoonist pülooni vahel paiknev liftitaoliselt tõstetav osa on 88 meetrit lai ja võimaldab 525-tonnist sillaosa tõsta alt 51, maksimaalselt 53 meetri kõrgusele.

Niisiis, 2013. aastal avasid president François Hollande ja Bordeaux linnapea Alain Juppé uue silla üle Garonne jõe, nn Bacalan-Bastide'i silla, ametliku nimega Pont Jacques-Chaban-Delmas, mille püloonide kõrgus on 77 meetrit ja tõstemehhanismi abil saab silla keskmise osa tõsta alt mõõdetuna 53 meetrit üle jõepinna.

Oli arvestatud, et sild vajab küll tõstmist maksimaalselt 60 korda aastas, maksimaalselt 12 minutiks, et muul ajal oleks võimalik takistamata ühelt linnapoolelt teisele pääseda. Silla kogupikkus on 575 meetrit, üles tõstetava osa pikkus aga 117 meetrit.

Sillast allavoolu, ehk siis lähemal ookeanile on 58 meetrit kõrge rippsild Pont d'Aquitaine (valminud 1967), ülesvoolu on aga juba Napoleoni ajal projekteeritud Pont de pierre (valmis 1822), mille alt suuremad laevad enam läbi ei mahu. Niisiis, on Bordeaux linnast ülesvoolu suunduvatel laevadel selge kõrgusepiirang ees ja seda ületada pole võimalik, ilma, et järgmise silla alla kinni jääks.