Alates 1977. a jaanuarist on neid müüdud enam kui 26 miljonit ja üksteise järele pargituna – kaitseraud kaitserauas kinni – teeks tekkiv rivi rohkem kui kolm tiiru ümber maakera! Vähe sellest, F-seeria kastikad on ka Ühendriikide populaarseimaks automudeliks ja seda juba 35 aastat jutti!

Pildigalerii WhatCar?-is

  • Ford F-150 Raptor on kiireks maastikusõiduks kohandatud kastikas, mis seeriaautode hulgas ainus omasugune
  • • Tühjalt 2,5 tonni kaaluv väikeveok, millel kulub paigalt kiiruse 100 km/h saavutamiseks veidi üle viie sekundi
  • • Baashind Eestis 99 600 eurot (Ameerika Auto)

Aga kes on Raptor?

Ford F-150 Raptor on kiiremat maastikusõitu võimaldav maastur, millega võiks pärast turvapuuri- ja paagi paigaldust rahumeeli maratonralli starti asuda. Olgu selleks Dakar või siis Baja 1000. Või sõita küntud põldu pidi täiskiirusel kihutava linnalähirongi sohvrikabiini kõrvale, et küsida osavõtlikult „Kas läheb veel kaua?“

Ford tuli samanimelise ideesõidukiga esmakordselt välja 2008. aasta SEMA autonäitusel ja aasta hiljem näidati juba seeriaversiooni, mille mudeliindeksiks F-150 SVT Raptor. Auto töötas välja Fordi kähkusõiduosakond SVT (Special Vehicle Team) ja V8-ga elajast sai nõutud kaup, mille läbimüük järjest kasvama hakkas. Miks polekski pidanud, sest selles kastikas said kokku kolme sõiduki parimad omadused. Subaru WRX-le sarnanev kiirendus, Jeep Wranglerile omane suutlikkus ning tavateedel Cadillac Escalade'iga võrreldav sõidumugavus.

Teine põlvkond

Eelmise aasta lõpus müüki tulnud uute Raptorite kere on lõviosas kergmaterjalist. Kõik kerepaneelid peale tuleseina on valmistatud alumiiniumsulameist – sarnastest, mida kasutati ka armee tarbeks toodetud Humveede juures – ja autod on võrreldavast eelkäijast keskmiselt 227 kg kergemad.
Loe edasi siit