Ligi kolmandik taotles seda alaealisele ja pea 1400 kuni nelja-aastasele lapsele.

„Meil on hea meel, et lapsevanemad kasutavad e-keskkonda, et lapsele ID-kaarti taotleda. See on tunduvalt mugavam kui lapsega teenindusse tulla ja järjekorras oodata,“ ütles PPA identiteedi ja staatuste büroo peaekspert Marit Abram.

Taotlejate hulgas on kõigi vanuserühmade esindajaid. „Tore on näha, et nooremad pereliikmed aitavad eakamatel sugulastel dokumenti taotleda. Sellega saame ka neid säästa teenindusse tulemisest,“ sõnas Abram.

Ilma broneeringuta on ootejärjekorrad Tallinna teenindustes keskmiselt 20 minutit, Tartu teeninduses 30 minutit.

„Kui PPA-l oli varasemalt taotleja või dokumendisaaja kohta õiged andmed olemas, saab taotlust esitada vaid kuue liigutusega,“ ütles Marit Abram. „E-keskkonnas saab taotluse esitada endale sobival ajal, sisselogimiseks saab kasutada ID-kaarti, digi-ID-d, mobiil-ID-d või pangalinke ning seda saab teha lisaks arvutile telefonis või tahvelarvutis.“

Et kogu protsess enda jaoks veelgi mugavamaks muuta, soovitame dokumendi kättesaamiseks selleks sobiva aja eelnevalt broneerida PPA koduleheküljel.

Vaata ka Forte videot PPA uue veebikeskkonna kohta