I-Pace katab korraga kaks kõige kiiremini kasvavat turusektorit – linnamaasturid ja elektriautod – ning see on esimene Euroopa autotootja valmistatav luksusauto, mis mõõdab kilomeetreid „patareitoitel“.Jah, ma tean, et Jaguar kuulub India kapitalile, kuid need autod on välja mõeldud ja toodetud Euroopas (I-Pace pannakse kokku Magna Steyri poolt Austrias), mistõttu on eespool kõlanud tiitel praktikas auga välja teenitud.

Esmalt ilmus I-Pace avalikkuse ette 2016. aasta Los Angelese autonäitusel, ent selle erandlik siluett mõjub täna sama värskena kui kaks aastat tagasi. Oma ülesehituselt meenutab I-Pace rula, mille mõlemas otsas on üks püsimagnetitega sünkroonelektrimootor, mille ülemine pind on kaetud vedelikjahutusega liitium-ioonakudega, mida omakorda katab mütsina kere, mille koostamisel on kasutatud enam alumiiniumsulameid kui ühegi teise „kassi“ juures.

Jõuallika tippvõimsus on 294 kW/400 hj ja suurim pöördemoment 696 Nm, auto saavutab kiiruse 100 km/h 4,8 sekundiga ning 90 kWh mahutav akuplokk võimaldab läbida ühe laadimisega kuni 480 km. Teiste „särtsumaasturite“ – Tesla Model X ja Hyundai Kona –sõiduulatus on vastavalt 565 km ja 482 km, ent erinevalt Teslast esitavad nii Jaguar kui ka Hyundai WLTP-tsüklis mõõdetud andmeid, mis näivad üürikese proovisõidu järel olevat üsna realistlikud.

Taksile sarnanev kaslane

I-Pace’i mõõtudest lähtuvalt pööratakse selles reisijate heaolule enam tähelepanu kui teistes Jaguarides, sest vööris pole tarvis kaasa vedada ruumi raiskavat metallikamakat. Sestap on uustulnuk Jaguari kohta harjumatult lühikese esiosaga ja I-Pace meenutab profiilis pisut neid „ettenihutatud sõitjateruumiga“ suuri sedaane Chrysler 300M/LHS/Dodge Intrepid, mis Põhja Ameerikas sajandivahetuse ümber ilma tegid.

Mootori puudumine autoninas võimaldab pakkuda avaramat jalaruumi, tagaistujate heaolu silmas pidades on välja venitatud ka auto keskosa tagapool B-piilarit (ehkki I-Pace on mudelist XE vaid 10 mm pikem, on selle 2990-millimeetrine telgede vahe 30 mm suurem kui suurel sedaanil XF). Ja kuigi 4628 mm pikkune I-Pace on lühem kui Audi Q5 või Porsche Macan, mahutab selle 656-liitrine pakiruum esimesest 106 liitrit ja Macanist koguni 156 liitrit enam.

Loe edasi Whatcar autoportaalist!