Mõõdukas mõõdutunne

Sügisannid on valmis saanud ning linnarahvast meelitatakse hordide kaupa kaema, kuidas päriselt elu maal käib. Ikka nii, et küüslauk purki ning sibulad võrkkotiga pimedasse seisma. Hea võtta, kui toidutegemiseks läheb. Kia Sportage sobis päris hästi septembrikuus Peipsi veerele Sibulatee puhvetite päevale sõitmiseks.

Plaan oli keerata külavaheteedele ja taluõuedesse, kus Kia Sportage – tegude poolest maastikuvõimekas – oma pealt 17 cm kliirensiga mutimullahunnikutest ja väiksematest maakividest suudab üle libiseda. Ja siis see pagasiruum, mis tavaasendis tagaistmete korral 480 liitrit hoidiseid jaksab koju vedada.

Ja kui tagumised istmed 40:60 kokku pakkida, siis lisandub veel 1000 liitri jagu ruumi, mida hoolikas pererahvas hea-paremaga täita suudab. Muidugi eeldusel, et kodune külmkapp või sahver kummist on.

Uus Kia Sportage
Foto: Accelerista

Ploomipuudekoor

Testisime – Sportage mahutab ka vabalt kolm kahemeetrist ploomiistikut. Küll ilma ploomideta paraku. Must laepolster osutus nägusaks ja praktiliseks, ei ühtegi kriipsu või kraapsu.

Kaalusime ka võimalust paigutada istikud püstiasendisse, sest katuseluugile võiks ju uue praktilise tähenduse anda. Siiski loobusime ekstreemsustest. Pärast tulevad ploomid kiivrikujulised, või midagi hullemat.

Sportage igaühele

Kia Sportage hinnakirja süvenedes jääb silma huvitav hinnapoliitika: võimalus, leida sobiv ja eelarvega klappiv sõiduvahend on väga paljudel. Mudelivärskendus hinda ei tõsta, võiks parafraseerida kunagist eurohüüdu.

Esiveolise ja käsikäigukastiga madalaima varustustasemega 1,6 liitrise bensiinimootoriga sõiduvahendi hinnad algavad 18990 eurost. Proovisõidus olnud nelikveolise, 2l diiselmootori ja 8-käigulise automaadiga GT-Line TX tippvarustuses auto eest tuleb välja käia umbes kaks korda rohkem raha.

Värskem Sportage sobib senisest paremini ka loodusesõpradele: nimelt on Kia 2-liitrisele diiselajamile lisanud uudse 48-voldise akutehnoloogia ja elektrimootori, mis kokku annab poolhübriidi. See peaks põhimõtteliselt lindudele ja kaladele pai tegema oma 4% (WLTP) ja 7% (NDEC) võrra vähendatud CO2-emissioonidega. Loodusest ja lindudest lähemalt allpool.

Ilma krõõksuta luksus

Tippvarustuses GT-Line TX versioon on peaaegu et priiskamine. Samas, kes suudaks loobuda elektrilisest panoraamkatuseluugist või luksuslikest ventileeritavatest esiistmetest, eriti kui nende eest midagi lisaks maksma ei pea?

Muuseas, kui katuseluugi tekstiilkate täielikult katusesse peitu lasta, saab ka tagaistmel hea silmanägemise korral ka tähevalgust nautida. Meenutab üht legendaarset p-tähega Saksa luksusbrändi lahendust.

Uus Kia Sportage
Foto: Accelerista

Juba madalaimal LX varustustasemel on standardvarustuses abijoontega tahavaatekaamera ja turvaabidest olemas autonoomne hädapidurdussüsteem.

Järgmisel, EX tasemel saab kaasa topelt-leed esituled, kaugtulede automaatse lülituse ja reahoidmisabilise koos liiklusmärkide tuvastuse, roolisoojenduse ja juhtmevaba mobiililaadimisega (viimane küll koos automaatkäigukastiga). Ka on EX tasemel Sportage varustatud 7-tollise ekraaniga, millel navigatsioonisüsteem peal.

T-Line esimesel tasemel (kokku on neid kolm) saate armatuurlauale suurema kesknäidiku, nupust käivituse koos nutivõtmega ja rehvid mõõdus 245/45 R19. Mis vajavad asfaldi pikivagudes ja ebatasasustel märgatavat taltsutamist.

Parklates olulise tagumise pimenurga hoiatussüsteemi koos ristisuunas liikuva sõiduki hoiatusega saab eelviimasel GT-Line varustustasemel. Samm edasi ja GT-Line Plus toob tuppa JBL helisüsteemi ning 8-tollise puutetundliku navigatsioonisüsteemi.

JBL helisüsteemi kvaliteet oli tasemel, polnud tarvidust voluuminuppu põhja keerata, et mõnusat musikat me road-tripil nautida. Kuid probleeme tekitas raadiolevi – ei teagi, kas Peipsi veerele on paigutatud levisegajad?

Pigem tasub kuulata Apple Car-play ühendusest lemmikmuusikat. Kui kasutate samal ajal navigatsionijuhiseid, siis oli meeldivaks üllatuseks, et juhised kostusid üksnes vaigistatud esikõlaritest ning tagaistmel sõitjaid teekonnajuhistega ei koormatud.

Päris tipus saadaval olevast mugavusvarustusest juba põgusalt rääkisime, aga märkimata ei saa jätta 360-kraadist täisvaatemonitori.

Puudu midagi? Võib-olla vaid jahutusega kindalaegas või 12-voldine lisapistik pagasiruumis, et Lätist saaks poest tuua… ei-ei, mitte seda mida te praegu arvasite. Ikka juustu!

Loe edasi Acceleristast!