„Oleme väga põnevil, et ES-i seitsmes põlvkond Eestis müügile tuleb, sest nii laieneb meie mudelivalik uue sedaaniga. Kuna tegu on ühe populaarseima Lexuse mudeliga, mille uus põlvkond pakub hulgaliselt uusi lahendusi ja varustust, usume, et see võidab ka siinsete inimeste poolehoiu,“ ütles Lexus Baltic ärivaldkonna juhi Raigo Kaseorg.

Esiveolise sedaani mootorivalikusse kuulub neli jõuallikat. Eestis näidatud mudelinime ES300h kandev auto on varustatud iselaadiva hübriidsüsteemiga, milles töötavad ühes 2,5-liitrine nelja silindriline bensiinimootor ning elektrimootor. Kahel mootoril on kokku 218 hobujõudu (160kw) ning kombineeritud kütusekulu on tootja andmetel 4,7l/100km. Lisaks on valikus veel V6 bensiinimootoriga ES 350 ja neljasilindrilise bensiinimootoriga ES 250 ja ES 200 mudelid.

Lexus ES
Foto: Karl Kirs

Auto on pea viie meetri pikkune - võrreldes eelmise mudeliga on uus ES 65 millimeetrit pikem ning samas ka 45 millimeetrit laiem. Samuti on uus platvorm tinginud selle, et auto rattad on paigaldatud rohkem kere nurkadesse, andes autole veelgi pikema välimuse. Tootja rõhutab veel, et masina kere põhi on jäigem kui varasemalt ning loomulikult on masinas esindatud kõiksugu tänapäevased juhiabid nagu adaptiivne püsikiirushoidik ja rajahoidmissüsteem.

Auto on edasimüüja hinnangul ka väga turvaline, selle peaks tagama Lexus Safety System+ nimeline süsteem, mis pakub eri sõiduolukordades kaitset nii juhile kui ka kaasreisijatele. Näiteks on olemas jalgratturite tuvastamise süsteem, mis on osa suuremast kokkupõrkeid ärahoidvast kaitsesüsteemist PCS, mis tuvastab peale jalgratturite ka jalakäijaid ja vastutulevaid sõidukeid.

ES-i tellimusi võetakse juba praegu Lexuse Tallinna salongis vastu, esimesed autod jõuavad klientideni 2019. aasta jaanuaris. Hinnad algavad 44800 eurost.