Fotogalerii tõestab, et isegi sealsete hotellide ja kasiinode põrandaid katvatel räigetel vaipadel on hasartmängupealinna kalkuleeritud õnnemängus oma roll, vahendab The Daily Mail.

35-aastasele Chris Maluszynskile, kes on nüüdseks juba neli aastat mängupõrguvaipade pildistamisega tegelenud, torkasid kaleidoskoopilised mustrid esmakordselt silma juhuslikul ärireisil Las Vegasesse. Tema kogu sisaldab teiste seas kaadreid kuulsatest hotell-kasiinodest MGM Grand, Bellagio, Luxor ja The Flamingo.

“Mulle tundub, et Vegas on kõige sürrealistlikum koht maailmas. Keset tühja kõrbet seisab neoonvalguses tohutusuur metropol, mis juba ise on üsna pentsik. The Stripiks ristitud legendaarsel tänavalõigul või mujal südalinnas vilguvad igal pool hüpnotiseerivad tuled," ütleb vaibapiltnik.

"Üritasin silmi kaosest puhata ja langetasin pilgu põrandale, aga asu ei anta sealgi. Märkasin, et vaibad on seal sama kirevad kui kõik muu, ning põhjalikkus ja hool, millega neid oli kujundatud, rabas mind. Taoliseid vaipu ei näe mitte kusagil mujal. Ainult Vegases — only in Vegas —, nagu öeldakse.”

Äärmuslikud vaibad on kujundatud tajusid üleküllastama teadlikus püüdes turiste kauem ärkvel hoida. Vaipade mõju võimendab asjaolu, et Las Vegase kasiinodel ja hotellidel puuduvad aknad, mistõttu külastajatel kaob ajataju ning nad ei tea, kas on päev või öö.

“Kasiinovaibad on tuntud kui tahtliku halva maitse etalon, mis peaks kuidagi ajendama inimesi õnnemänge mängima. Paljudel vaipadel on kujutatud rattaid — sümbol, mida juba muistsed roomlased pidasid õnne lakkamatute kapriiside märgiks," ütleb Nevada hasartmängurluse-uuringute keskuse doktor David Schwartz.

"Kas võib tegu olla kaudse meeldetuletusega kasiinokülastajatele, et elu ja õnn on kaduvad ning et tuleks süüa, juua ja lõbutseda, enne kui saabub homne päev ja õnn pöördub?”

Mõned blogipidajad on spekuleerinud, et komplitseeritud mustrite eesmärk on peita punaseid ja rohelisi žetoone, mida mängurid kogemata pillavad.

“Tundub, et seal on absoluutselt iga viimane kui toll konstrueeritud pommitama aju ärkvel püsimist nõudvate signaalidega,” järeldab Maluszynski. “Kõik peab olema ergutav. Turist, kes ei maga, kulutab raha.”