Sajab, sajab, sajab. Aga kuidas vesiliuga autot teel hoida?

(23)
Siin on asi juba vesiliu ohust kaugemale jõudnud. Foto Jevgeni Vašenko, RIA Novosti
Scanpix
aA

Vesiliug tekib märjal pinnal ja selle efekt sarnaneb jääl libisemisega. Kulunud või tühi rehv kaotab veemärjal teel haarduvuse juba 50 km/h kiiruse juures, korralikult täis pumbatud rehv peab vastu kuni kiiruseni 70 km/h ning uued rehvid säilitavad vajaliku haarde kiiruseni kuni 100 km/h.

Kui rehv ei suuda liigset vett hajutada, kerkib auto teelt ja kaotab haarduvuse – nõnda võib kontroll auto üle täielikult kaduda. Vesiliuna tuntud olukorda põhjustavad kolm põhilist faktorit: rehvide seisund (s.h turvise sügavus ja rehvi rõhk), sõidukiirus ning sõidutee märgusaste. “Kui sõidutee on märg, peaks autojuht hoo maha võtma ja ettevaatlikumalt sõitma, eriti kurvides. Et libisemisest hoiduda, tuleb pidurdada ja rooli keerata üsna ettevaatlikult ja nii sujuvalt kui võimalik,” soovitavad Renault’ sõidukooli õpetajad.

“Kui märkate, et sõiduk hakkab veel liuglema, on peamine asi säilitada külm meel. Kindlasti ei tohiks järsult pidurdada või rooli keerata,” soovitavad Renault’ sõidukooli õpetajad. Aeglustamiseks tuleb võtta jalg gaasipedaalilt ning oodata kuni auto kiirus kahaneb. “Kui pidurdamine on vältimatu ja sõiduk ei ole varustatud ABS-iga, siis peab piduriga ettevaatlikult ja kergelt pumpama. Sedasi on võimalik ära hoida risk, et rattad lukustuksid,” lisavad instruktorid.

Kuidas märgades teeoludes hakkama saada?
- pidurda mootoriga, mitte piduritega;

- ära tee rooliga järske liigutusi;

- kui pidurdamine on vältimatu, siis tee seda kergete liigutustega;

- vesiliu vältimiseks kontrolli regulaarselt rehvide seisukorda – rehvirõhku ja –turvist;

- märjal pinnal sõites hoia madalamat kiirust ja ole veelgi tähelepanelikum.


Ülejuhitavuse korral hakkab auto tagaots liialt vänderdama. “Juhitavust on võimalik korrigeerida sellisel juhul roolimise ja gaasi lisamisega. Pidurit ei tohi sealjuures vajutada, sest see vaid võimendab ülejuhitavuse efekti,” selgitavad Renault’ sõidukooli treenerid.



Kui auto läheb kurvis libisemisse, siis pole esiratastel haarduvust ning sõiduk on alajuhitav. Õigele trajektoorile naasmiseks tuleb jalg kiiresti gaasipedaalilt ära võtta ja sõiduk õigele suunale juhtida.



Et libisemise korral oleks ruumi n-ö avariimanöövriteks, tuleb teiste sõidukitega hoida tavapärasest suuremat distantsi. See aitab vältida ka kokkupõrget teise autoga, kes on sattunud külglibisemisse.



Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!

Oma sõiduki müügikuulutus pane portaali MÜÜ! Kuulutuse lisamine on tasuta!

Allikas: www.FORTE.ee
Ajakirjandus sõltub väga palju tellijatest! Telli Delfi Kogupakett 11 Eesti tippväljaandega. Vaata siit!
Veetemperatuurid
Allikas: G4S Rannavalve
Viimased uudised

Kasutad reklaamiblokeerijat.

Sisu mugavamaks tarbimiseks telli Delfi Kogupakett, reklaamivaba pakett või lisa erandi.

Kogupakett
1€ / kuus*
Sisaldab 11 Eesti tippväljaande tasulist sisu, vähem bännerreklaame, saad jagada kuni 4 kasutajaga.
* Esimene kuu 1 €, edasi 9,99 €
Reklaamivaba pakett
2,99€ / kuus
Saad lugeda tasuta sisu ilma bännerreklaamideta. Ei sisalda tasulise sisu lugemisõigust.
 
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas. Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.