Kui selle nädala alguses kirjutasime, et Apple'i uusima nutitelefoni müüginumbrite kohale olid kerkimas murepilved, kuna tegemist oli esimese iPhone'iga, mida eeltellimisel isegi osaliselt välja ei müüdud, siis nüüd on murepilved kohal. Huvi uue iPhone'i vastu on leige.

Eestis oli telefoni avalikul esmaesitlusel kohal küll hea hulk rahvast, kuid ise esitlusel olnuna võin öelda, et pigem olid nad kohale tulnud selleks, et uus iPhone tasuta võita, mitte seda osta. Nimelt oli esindus korraldanud kampaania, et kui ära arvatakse lukukood, võib koodi ära arvanud inimene uue telefoni endale tasuta saada. Minu esinduses viibitud aja jooksul keegi endale värsket iPhone'i ei soetanud ja huvilisi, kes telefoni kohta lähemalt uurisid, oli täpselt üks.

Nagu fotolt näha, seisid inimesed järjekorras, et uut iPhone'i tasuta saada, kuid reaalseid ostjaid näha ei olnud
Foto: Jan-Matthias Mandri

Sarnaseid lugusid on ka mujalt maailmast. CNeti ajakirjanik Claire Reilly käis olukorda vaatlemas Austraalias. Sydneys asuvas Apple'i poes oli olukord veelgi hullem: kui tavaliselt on seal uute iPhone'ide müügiletuleku hetkel pikk järjekord, siis sel korral võib CNeti fotodelt näha, et poeesine oli täiesti tühi.

Mis on selle taga? Üks teooria on see, et inimesed saavad üha enam ostelda internetis ning ei pea telefoni ostmiseks järjekorras seisma. See aga ei tundu väga tõenäoline, arvestades varasemat uudist, et eelmüügis olid telefonid pea iga konfiguratsiooniga erinevalt varasematest iPhone'idest pikka aega olemas.

Seega on tõenäoliselt põhjus hoopis selles, et Apple tõi esimesena välja oma XS ja XS Max telefonid, mis on paremate näitajatega. Ning arvestades Apple'i tooteid ostvate inimeste rahakotte, pole telefoni hind niivõrd oluline parameeter. Kui jõuda kõrgemasse hinnaklassi, pole enam erilist vahet, kas telefon maksab 800 või 1000 eurot ning pigem võetakse seljuhul kallim ja "parem" telefon.