Kuigi ühistransport oleks hea variant kliimasõbralikumalt liigelda, valivad paljud ikkagi transpordivahendiks auto.

Päriselu-võidusõit Rakverre andis Yllele ja Ukule sõidu ajal võimaluse mõtiskleda selle üle, miks ühistransport Eestis võidukäiku ei tee ning nii paljud inimesed autorooli istuvad selmet keskkonnateadlikumalt liigelda.

Rongi ja auto võidusõit - tasavägine!
Uku Tampere

Algus Balti jaamas

Alustame eksperimenti Balti jaamast, ehkki ausam oleks seda teha Nõmmelt, toimetuse juurest.

See annaks juba eos Ukule, kes autoga liigub, edumaa, sest Nõmmelt liikvele pääsemiseks tuleb jalutada umbes 7 minutit rongile, sellega Balti jaama sõita ja sealt Rakvere rongile ümber istuda.

Kell on täpselt sealmaal, et karupoeg Puhh tahaks oodet võtta. Rongi väljumiseni on jäänud veidi üle tunni.

Istumegi Scalasse ja sõidame Balti jaama Toidutänavale, kust haarame kumbki kaasa karbi pitsat ja pistame lusikad kordamööda tiramisusse: professor Selma Teesalu soovitab toidukorda magustoidust alustada!

… selgub, et professori soovitus on igati asjakohane, Ylle jõuab eksperimendi lõpul õhtul koju, pool pitsat karbis alles.

Rongis söömine on autoga võrreldes mugav, tavaklassiski on olemas korralik lauake. Selle all muuseas ka 2 pistikut, et kui vaja arvutiga tööd teha näiteks.

Google maps annab aja ette

Ekspressrong sõidab Tallinnast Rakverre plaanijärgselt 1 tund ja 13 minutit. Aeglasem rong, mis rohkemates jaamades peatub, sõidab 6 minutit kauem.

Google’i kaardirakenduse andmetel võtab autosõit Balti Jaamast Rakvere rongijaama 1 tund ja 16 m ja seda isegi päevasel, üsna tiheda liiklusega ajal. Minutite mäng!

Võidusõidu saaks põnevamaks teha, kui lõpp-punktiks oleks Rakvere kesklinn või Rohuaia kohvik, kus tihti käime.

See tähendaks taas kord Ylle jaoks sisse kirjutatud kaotust, sest Rakvere rongijaamast tuleks kiirelt jala linna visata. Väljas on sel päeval üle 30 kraadi sooja…

Rong väljub punktipealt

Rong väljub punktipealt. Rahvast üleliia palju ei ole, C-alas on kõrvuti 3 jalgratast ja 3 lapsekäru. I klassiski leiab tühje kohti.

Nädalavahetusel rattarõõmu ei oleks, Elroni lehelt saab selle kohta infot enne reisi. Reisija pilet on eelmüügis 6,12€, rongist ostes 7,20€. Ratas on tasuta.

Argipäevil saab rongiga Rakverre 5 korral, puhkepäeviti näitab Elroni leht 4 rongi. Rongiplaan on sätitud nii, et nii hommikul kui õhtul saaksid tööinimesed edasi-tagasi liikuda.

Ilupilt jääb tegemata

Enne võiduajamise algust on mõte panna auto ja rong üheskoos pildile. Plaan läheb vett vedama; Tallinna liikluskorraldus muudab turu poolt teisele poole raudteed jõudmise vaevaliseks.

Autoga läbi Kalamaja Toompuiestee poole tiirutades paistab rongi kaugenev sabaots, aga Scala pole veel stardipaku lähedalgi.

Uku saab pildi siiski tehtud, paneb selle sotsiaalmeediasse ning haarab kohvi kaasa, et aeg kiiremini kuluks. 6 minutit ongi läinud nagu naksti, selle ajaga on rong mitmest teivasjaamast läbi kihutanud.

Sellest, mis selgus, loe edasi SIIT