Uue auto soetamine on küllalt kiire protsess: kui sobiv mudel välja valitud, võid selle ka e-poest osta. Tuttuue sõidukiga suuremat muret ei ole: viie liisinguaasta jooksul tuleb seda käia vähemalt kord aastas hooldamas ja tõenäoliselt paar korda rehve osta.

Aastate peale laiali jagatuna pole summad teab mis suured ja osa esindusi teevad ka garantiiajal soodustusi. Kui aga summa summarum rahanumbreid vaadata, polegi seda kõike nii vähe. Muidugi hoolimatu kasutajaga võrreldes on korrektse autoomaniku võit suur.

Kehv on lugu siis kui näiteks ühiskasutuses auto puhul korralisi hooldusi “üle lastakse”: armatuuris hoiatustuli põleb, aga et auto ju liigub, tegeletakse probleemiga “kunagi hiljem”.

Nii juhtubki, et paari aasta vanused autod tuleb meistritel tõsisemalt ette võtta ja teostada ennetähtaegselt nn suur hooldus. Ja see on juba kallim lõbu.

On asju, mille peale uut autot ostes kohe mõeldagi ei oska. Ja on asju, mis tulevad üllatusena: nagu juhtus tuntud seltskonnategelasega, kes lootis (ilmselt nagu meist paljud), et tasuta lõunad on olemas ja et autoga võib sõita kuni viimane jupp küljest on kukkunud.

Mis maksab viis aastat või 100 000 kilomeetrit

Võtsime ette tänavuse uute sõiduautode müügistatistika, täpsemalt markide esikümne. Mängisime, et oleme tüüpilised autoostjad: sõiduk viieks aastaks liisingusse, läbisõiduks umbes 20 000 km aastas. Mis kulud sel ajal kanda tuleb?

Palusime margitabeli esikümne maaletoojatel vaadata välja kõige populaarsema mudeli ja lüüa eraldi ridadele lahti 5 liisinguaasta põhilised lisakulud, mis omanikul kanda tuleb: väikesed ja suured hooldused, rehviringid, piduriklotside vahetamise hinna jms.

Kokkuvõtlik lugu samal teemal ilmus Eesti Päevalehes 15. augustil

Enimmüüdud autod 2019
Accelerista

Margitabeli esikümne eesotsas on juba aastaid püsinud Toyota ja Škoda. Seitsme kuuga on müüdud Toyota ja Škoda marki autosid ligi viis tuhat.

Tänavune aasta on mullusega võrreldes protsendipunkti võrra edukamgi: autoparki uuendatakse täistuuridel. Sõidukite keskmine vanus on kukkunud 12,4 aastani (Maanteeameti andmed).

Kümnes koht: Opel

Sakslaste Opel, mis hiljaaegu General Motorsi alt PSA rüppe liikus, on kiirelt uuenemas. Esimesed koostöös sündinud viljad Crossland X ja Grandland X on juba mõnda aega turul, suuri uudiseid kaksikajamitest elektrini ootame lähikuudel.

Eesti uute autode müügitabelis leiame Opeli kümnendalt kohalt: seitsme kuuga on müüdud 507 autot, mis on päris hea tulemus. Hittmudel on margi lipulaev Insignia. See on hea uudis neile, kellele tundub, et krossoverid ja maasturitaolised esemed on vallutanud tänavad.

Lipulaeva ülalpidamiskulude kokkuarvamisel tuleb appi Opeli Baltimaade korporatiivklientide müügijuht Heigo Kimmel.

Müüduimad Opeli mudelid Eestis
1. Insignia 1,5 Turbo (165Hj/121kw) AT6
2. Grandland X 1,2T AT8
3. Astra 1,4Turbo AT6

Opel Insignia 1,5 Turbo AT6 hoolduskulud 5 aasta jooksul:

Opel Insignia 1,5 Turbo AT6 hoolduskulud 5 aasta jooksul
Accelerista

Lisakommentaari ja soovitusi loe SIIT