Eelkõige seepärast, et need kaks püüavad meeldida samale ostjale – linnamaasturitele vilistavad kliendid on jätkuvasti kaitsealune liik – olles ühtpidi sarnased ja teisalt siiski nii erinevad.

Esimesed lahknevused algavad juba versioonide valikust. Fordi pakutakse nii viie uksega luukpära kui universaalina ja esimest saab lisaks kuuekäigulisele manuaalkäigukastile komplekteerida veel seitsmeastmelise „automaadiga“.

Hinnakirjast leiate ka 190 hj arendava diiselmootori, ent „õlipõletajat“ pakutakse vaid käsikastiga ja seesugust varianti on ka kaunis keeruline kuumpäraks pidada. „Invakast“ lisab Focus ST hinnale 1700 eurot, Mégane R.S. Trophy korral on aga sarnase valiku hinnaks 2000 eurot. Prantsuse kuumpära on müügil vaid viie uksega luukpärana, et selle trumbiks on isikupärasem kujundus, mis erimudeli staatuse Fordist paremini välja kannab.

Trikoovoor

Neljanda põlvkonna Focuse häda seisneb selles, et Fordi jaoks on tegu nn globaalse mudeliga, mis peab kõigis maailmajagudes ostjatele ühtviisi hästi peale minema ja seetõttu on see vähem isikupärasema ilmega, kui ükski varasem Focus. Kogenematul silmal on autost üsna lihtne mööda vaadata, kui just teie ST pole nii edevas apelsinikarva ülikonnas (Orange Fury), kui Saksamaal proovituuriks väljastatud luukpära. Viimase tagumise akna ülemises nurgas paiknev antitiib ja muudetud kujundusega põrkerauad on üsna diskreetsed ja seetõttu ei eristu nende kandja ülejäänud massist nii otsustavalt, kui Honda Civic Type R või Renault Mégane R.S. Trophy.

Ford Focus ST
Foto: tootja

Viimase välimus on Hondast maitsekam ja kui see autosõltlasele silma ei jää, siis on viimasel ämber peas. Laiad rattakoopad ja mitmed ventileerimisavad viitavad tarmukale loomusele ning dünaamilist muljet toetavad tagumise põrkerauaga integreeritud difuusor ja selle keskel olev suur väljalaskeava. Mudelinimes sisalduv tiitel „Trophy“ lisab põhimudelile Torsen-tüüpi piiratud libisemisega diferentsiaali, 20 hobujõudu, 19-tollised valuveljed, CUP vedrustuse koos kaheosaliste esimeste piduriketastega, Recaro esiistmed ja Alcantaraga kaetud rooliratta. Säärane pakett kasvatab auto hinda 4200 eurot, ent näib nii jõu maha paneku kui ka sõidurõõmu osas iga senti väärt olevat.

Loe edasi Whatcar.ee lehelt!