B-segmendi ehk taskumaasturite turule ennustatakse lähiaastail kiireimat kasvu. Nii investeeris Škoda üle 100 miljoni euro Mlada Boleslavi tehase kaasajastamisse, et hakata tootma valikust seni puudunud mudelit. Tulemus – võimekus valmistada kuni 400 krossoverit päevas.

Et Škoda linnamaasturite nimed algavad K- ja lõpevad Q-tähega pole ammu enam üllatus nagu ka see, et kahe meie naabrite juures sai Kamiq Aasta Auto 2020 tiitli.

Viimasest on kaks versiooni – üks mõeldud Hiina turule ning teine Euroopasse. 2,65 meetrise teljevahega on viimane pikem ning varieeritavam.

Rahulik krossover

Uudismudeli kuju räägib ausalt oma olemusest. Škoda Kamiq pole maastikuhunt ega pilgupüüdja, vaid talle on antud „tahan-oma-ostjatele-meeldida“ välisilme.

See on hästi õnnestunud, ühtlasi on olemas krossoveri põhiväärtused nagu mugav sisenemine-väljumine ja püstisem isteasend.

Eestvaates on tuntav sarnasus suuremate Škodadega, ent küljejoonelt ei sarnane Kamiq teiste tšehhi autodega, vaid pigem üle 400 km edelas toodetavate sõidukitega. Tagaosa disain jagab nüüd ühiseid jooni Scalaga.

Autonina iseloomustavad leedidel gabariidi-suunatuled, muus osas on tegu liiklusvoolu sulanduva taskumaasturiga. Ilmselt on see taotluslik.

Tõehetk tagaistmel

Seest on tegu tüüpilise Škodaga: mugav isteasend, selged ja ülevaatlikud näidikud ning üllatavalt vähe odavat plasti (mitte et seda poleks!). Kuid see on hästi varjatud ning koos metalsete ääristega jätab armatuurlaud soliidse mulje.

Vihmavari ukse sees ning teisedki Škodale omased nutikad lahendused teevad juhi elu lihtsamaks. Ja ka detailidega pole koonerdatud, olemas on nii nimmetugi, prillihoidik kui riidenagi.

Tagaistmele maandunule käib Kamiq välja ühe oma suurima trumbi. Lisandunud sentimeetrid on läinud ennekõike tagaistuja mugavuse tõstmiseks ning ses osas on tšehh omas klassis ületamatu.

Keskmisel istmel pole kuigi mugav, kuid kahekesi istudes on tunne justkui limusiinis, sealjuures ei piira kergelt langev katusejoon nähtavust ning ka pearuumi piisab. Kel vahel vaja mitmekesi sõita, on tegu tugeva ostuargumendiga.

400 l pagasiruum pole klassi suurim, kuid taskumaasturi kohta igati piisav. Üksnes tagaistmete liigutamise funktsioon annaks täiendavat paindlikkust.

Võrgus ja ühenduv

Infolustisüsteem tekitas testijates vastakaid arvamusi. Üksmeelselt leiti, et see paikneb juhist liiga kaugel, nii et ilma küünitamata sinna ei ulatu, erinevaid hinnanguid tekitas aga ekraani kujundus. Suure fondiga kiri annab selge viite auto sihtgrupile ja on hästi nähtav, ikoonid ja neil olev tekst aga raskesti loetav.

Valikus on kolm värvilist puutetundlikku ekraani mõõdus 6,5 kuni 9,2 tolli, kuid suurimal neist (Amundsen) pole ühtki füüsilist nuppu. See on tüütu, meie soovitus on keskmine versioon Bolero.

Loe edasi Acceleristast!