Lõviembleemiga väikeste luukpärade ajalugu algas 1983 aastal legendaarse mudeliga 205 – enam-vähem samal ajal, kui Euroopasse jõudis Nissan Micra.

Indeks 208 aga järgmist numbrit ei saa ning praegune 208 on sama nimega, aga täiesti uus mudel. Auto on ehitatud PSA uuele CMP platvormile, millele saab luua nii sisepõlemismootoriga kui ka elektriga liikuvaid versioone. Praegu on selliseid platvorme vähe, tuntuimail neist sõidab Hyundai Kona.

Agressiivne välisilme

Peugeot 208 disainis paistab silma püüe teha kummardust klassikule 205 GTI-le, ennekõike tagaosa kujunduse ning auto proportsioonide osas.

Samas on tunda korporatiivset disaini, mis tähendab sarnaseid jooni uue 508-ga. Lõvi küünistust imiteerivad triibud kui tulede keskne motiiv on nüüd nii ees kui taga, samuti must joon tagatulede vahel. Tippvarustuses on ka tumedad rattakoobaste äärised ning teist värvi katus. See auto on väike, aga kuri!

Pikkust on lisandund eelkäijaga võrreldes 8 cm ning ületatud on väikeautode jaoks maagilise 4 meetri piir, ent auto on oma eelkäijast ka madalam.

See tähendab, et kui keskmist kasvu mees end esiistmele paika seab, siis mahub tema selja taha üksnes väga õhuke mapp või supermodell.

Nelja inimese autosse paigutamine on kunsttükk, mida ei soovita proovida, kuigi toodetakse ainult viieukselist 208 versiooni. Pagasiruum on klassis tavaline 280 liitrit, poekoti tarbeks on üks konks.

Üllatavalt kvaliteetne sisemus

Kabiinis kohtab nii kõva plastmassi kui ka pehmemaid materjale, auto- ja hinnaklass seab oma standardid. Madalas autos tuleb istme paika seadmise järel madalale seada ka rool, et näidikud näha oleks. Külgtuge pakuvad esiistmed hästi, paremal ees on ka Isofix kinnitused.

Käetugi on normaalsel kõrgusel, kuid rooli ideaalsesse asendisse ei saanudki – madala katusejoone tõttu tuli istuda maadligi kaldus seljatoega ning paarisaja kilomeetri järjest läbimisel väsis vasak õlg ära. Paradoksaalne, kuid nii on – mida väiksem auto, seda vähem väike rool talle sobib.

Positiivselt üllatas, et 10 000 km läbinud testiauto kabiin kusagilt ei logisenud ega nagisenud. Demoautode elu pole teatavasti kerge.

Uksed lukustuvad automaatselt autost paar meetrit kaugenedes. Kui lahkuda kaks kätt kinni, on tegu väga mugava lahedusega, ülejäänud juhtudel võib see aga surmani ära tüüdata, kui isegi selvepesulas auto kogu aeg lukku ja lahti läheb.

Vaata pilte, loe talvesõidust, infolustist ja arenguruumiga nüanssidest SIIT