Viimase 10 kuu jooksul on tulnud ette üksjagu erinevaid elektriautode testimisi, kuid seni ei ole valikus olnud mitte ühtegi pistikhübriidi.

Tagantjärgion see olnud täiesti põhjendamatu möödavaatamine. Parandasin vea ja võtsin proovisõitu Škoda Superbi iV pistikhübriidi, mis on ühtlasi Tšehhi autotootja esimene pistikhübriid. Liignimi “iV” viitab elektromobiilsusele ja seda kannavad nüüd ja edaspidi kõik autod, millel on peal elektrimootor.

Test oli eriline sellepoolest, et masin oli absoluutselt maksimaalse luksusliku täisvarustusega, mida tähistasid Laurin & Klement logod kerel ja kabiinis.

Seda märgistust kasutab Škoda üksnes oma tippvarustuses mudelitel ja testitav Superb kiirgaski luksusest sedavõrd, et Škoda asemel tundsin end istuvat hoopiski noobli Audi roolis – Audi seepärast, et nii mõnigi interjööri element just sellele margile viitas.

Škoda muljetavaldav käekäik

Škoda on teinud läbi uhke arengu – seda nii seest, väljast kui ka müüginumbritelt. Alates 1991. aastast on Škoda üks osa Volkswagen grupist, kuhu lisaks Škodale ja Volkswagenile kuuluvad ka Audi, Seat, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati ning Scania ja MAN.

On muljetavaldav, et alates Volkswagen grupiga liitumisest on Škoda müügimahud kasvanud enam kui seitse korda.

Laurin & Klement nimest veel nii palju, et see on 125 aastat vana ning tegemist on Tšehhi ajaloolise autotootjaga, mis asutati 1985. aastal ning mille Škoda omandas 1925. aastal.

Pistikhübriid, mis see veel on?

Nii hübriid kui ka pistikhübriid on kaksikajamiga sõidukid, kus sisepõlemismootori on kombineeritud elektrimootoriga. Nende omavahelist kombineeritust võimsust tähistatakse DIN-lühendiga. Suberbi kaksikajam kombineerib akutoitel elektrimootori ja bensiinimootori.

Kui hübriidauto akusid laetakse rekuperatsiooniga või ka vabalt veeredes, siis pistikhübriide saab laadida nii tavalisest 220V pistikust kui ka elektriauto laadimiseks mõeldud Type 2 laadijast.

Pistikhübriidi omapäraks on võimalus üksnes akutoitel ehk puhta elektri jõul sõitmine. Škoda Superbi puhul on sellisel moel saadav sõiduraadius kuni 50 km.

Akude tühjenedes lülitub automaatselt sisse bensiinimootor, mida mh saab kasutada ka akude laadimiseks. Siinkohal võib tekkida küsimus, et milleks seda veel vaja on?

Loomulikult saab autoomanik ise otsustada, vähemalt Superbi puhul, kas ta soovib bensiinipõletamisega ka akusid laadida või mitte, kuid selline võimalus on olemas ning annab akude piisava laetuse korral juurde täiendavat mootori võimsust, sest töötavad kaks ajamit.

Hobujõudude kombinatsioone pakub Škoda Superb päris mitmeid:

  • 100% elektrimootor
  • 100% bensiinimootor (juhul kui akujõud on ära kasutatud)
  • Kombineeritult elektrimootor koos bensiinimootoriga

Edasi loe Accelerista portaalist