Autoks Renault Megane Sport Trophy ning selle mootorit iseloomustab kombinatsioon 1,8 TCe 300 EDC GPF. Ja see kombinatsioon ei tee tavalist Renault häält – kõrvu kostub madalalt lõrisev tämber, mis viitab ilmselgelt masina sportlikule loomusele.

Talvisel varahommikul teeb see käitamise järel näiteks selliseid hääleharjutusi:

Aga alustame auto hindamist siiski selle luukpära välisilmest. Ma hindaksin seda mõõdukalt hoogsaks, kus mitte millegagi ei ole üle pingutatud. Sirge külgjoon, ohtralt õhujuhtimisavasid, liikuvust lisavad süvendid uste allosas, hoogsad vaalud kapotil, sihvakas üldmulje ja uhke tulede armee.

Vürtsi annavad täpselt sihitud detailid. Olgu või punaseks värvitud rataste pirdudussadulad:

Renault Megane R.S Trophy
Aivar Pau

…ning LED-udutulede kolmik esiosas:

Aivar Pau

..või muljetavaldav tagantvaade (nagu tolmusest ilmestki näha - juba pärast sõitu):

Aivar Pau

Autos sees olles tajud esmalt seda, mida Trophy kindlasti ei ole – see ei ole ülipehmete polsteristmetega nurruv pereauto. Ei, kindlasti mitte – linamaasturi laadsete toodete austajatele see masin vast mõeldud pole. Vaadake või neid ilmselgelt sportautole omaseid ja R.S. tekstiilist kattega Recaro sportistmeid – need on ilmselgelt mõeldud neile, kes plaanis kurve läbida kiirust mitte just liiga alla lastes:

Renault Megane R.S Trophy
Foto: Renault Megane R.S Trophy , Aivar Pau

Või mis mulje jätab see nahkkattega rool, mille ülakaarel ilutseb punane ring justkui sihik täppissõiduks:

Aivar Pau

Ning tõesti: selle masinaga on mõnus ja kindel hoogsalt Lõuna-Eesti kurve läbida, eriti kui sõidurežiimiks valida Neutrali asemel Sport või Race. R.S. Drive sõidureziimi valimiseks on konsoolil lausa eraldi nupp.

Autol on sportvedrustus ja 4-ratta pööramine – see kõik töötab sportliku sõidustiili kasuks. Vedrustus on tõesti jäik – kurvides mingisugust kaldumist tuvastada ei ole võimalik. Tõsi, mõnevõrra kurnav on sellise vedrustusega sõita ebatasasel teel.

6-käiguline automaat töötab sujuvalt, ent võimalt ka siis, kui kiirendust alustada möödasõiduks. Ristmikul kiirust järsult maha võttes ja kaheosalised pidurikettad tööle panna, siis lükkab 223 hj mootor veel korraks hääled üles ja suunab summutisse väikse plärtsuga, justkui andes hääleka sõnumi – ma olen siin!

Nagu ülaltood numbrijadagi näitab, et autol 1,8-liitrine mootor, millel näitajateks 223 kW/300 hj @ 6000 p/min. Kiiruse 100 km/h saavutab see 5,7 sekundiga. Keskmiseks kütusekuluks on 7,9 l/100 km.

Renault Megane R.S Trophy
Foto: Aivar Pau

Olgu märgitud, et roolisammast saab sellel autol reguleerida kahes suunas ning kogu tavapärane Renault elektroonikapakett on masinal olemas: nõlvastardiabi, rehvirõhu kontrollsüsteem, liiklusmärgi tuvastussüsteem, kõlarites põrinaga kõlav sõidureast lahkumise hoiatus, kiirushoidik ja -piirik ning käedvabad ustelukustus(-ja avamis) kaart ning käivitus, vihma- ja valgussensor ning parkimisabi.

Kahe istme vahelt leiab leskkonsool käetoe ja panipaigaga. Tagumised istmetoed on osadena allaklapitavad.

Sõiduki hind algab 33 000 eurost ja on täisvarustuses hinnaga veidi üle 40 000 euro.

Tehnilised andmed:

Mootor 1,8-liitrine R4 bensiinimootor (1,8 TCe 300 EDC)
Mootori võimsus 223 kW / 300 hj
Mootori pöördemoment 420 Nm
Käigukast ja jõuülekanne 6-käiguline DCT automaatkäigukast, esivedu
Tippkiirus 260 km/h
0-100 km/h 5,7 s
Tühimass 1435 kg
Kütusekulu (kombineeritud, NEDC) 8,1 l/100 km