Huvitaval kombel ei tabanud koroonakriis märtsis elektriautode segmenti nii kõvasti kui kardeti. Kui tavaautode müük langes poole võrra ja enamgi, siis elektriautode

Tõenäoliselt nii vikerkaarevärviliseks siiski ei jää, kriisi tegelikku ulatust hakkame nägema alates II kvartalist kui sellele annab oma tõuke suur naftahinna langus.

I kvartal lõpes siiski rõõmsalt: Euroopas kokku müüdi kaugelt üle 106 000 elektriauto: edetabeli tipus troonivad “tuli, nägi, võitis” Tesla Model 3 ja Renault Zoe, mis mullu läbis põhjaliku uuenduskuuri ja millel on sõiduraadius üle 300 km, hind aga pea poole odavam kui Model 3-l.

Model 3 tegi märtsis megamüügi

Märtsikuu müüduim elektriauto Euroopas oli Tesla Model 3, mida müüdi 15 ja pool tuhat eksemplari, samal ajal Renault Zoe’t, mis I kvartali kokkuvõttes jätkuvalt edetabeli esimene on, müüdi vaid 4390 tükki.

Seda on enam-vähem sama palju kui müüdi mullu märtsis, aga siinkohal tasub mainida, et siis oli müügil veel uuenduseelne Zoe. Zoe edumaa I kvartalis Model 3 ees on… suurepärased seitse autot!

Martin Rinne

Märtsi seise vaadates on näha, et Tesla Model S ja X on Model 3-le kaotanud kõik oma positsioonid, turgudele oodatakse kompaktset Y-krossoverit ja kaks “vanakest” peaksid nüüd saama kas värskema näo või siis üldsegi pensile minema.

BMW i3 aeg näikse olevat ümber, selle müük langes märtsis ligi poole võrra ning võrreldes mulluse I kvartaliga on kukkumine üle kolmandiku. Palun meile midagi uut, Baieri autotehas!

Kõvasti on end ära põrutanud noobel Jaguar I-Pace, põhjusi tuleb otsida esmaklassi e-autode toast, kus mitu uut mängijat on Jaguari positsioone endale tahtmas.

Kõigepealt muidugi Audi e-tron, aga ka M-B EQC, seda nii soorituse kui paraku ka brändinime pärast: Jaguari eelistajate hulk Euroopas on ja jääb Audi ja mersuga võrreldes marginaalseks. Selleks, et paradigma muutuks, peaks britid kokku laduma ulmehea elektriauto.

Esimest korda ajaloos möödus Audi e-tron märtsis Nissan Leafist. Porsche Taycan on teinud hea alguse ja võib omakorda üsna pea Jaguar I-Pace’ist mööda vuhkida.

Linnadžiipide aeg pole kindlasti möödas, aga “Porsche” ja “sportauto” on võlusõnad, millest pole võimalik mööda vaadata.

Uustulnukad ja üllatusvisiitlejad

Uustulnukatest rääkides, siis ka Peugeot 208-e on teinud võimsa alguses, ning müünud märtsis üle 1000 auto, ja mingi teema on Opel Ampera-e-ga, mida märtsis müüdi ligi 500.

Ampera-e tootmise ja Euroopa müügi jätkumine on paras üllatus, märtsikuu müük kasvas ilmselt kampaaniaga, mille käigus osas riikides lasti auto hinda isegi kuni 10 000 euro võrra alla. Madalmaad on olnud Ampera-e üks suurimaid sihtturge Euroopas.

Ei saagi aru, kas Ampera-e puhul on tegu kunagiste tellimuste täitmisega – näiteks Saksamaa müügileht teatab vaid laoautode müügist – või on PSA-GM oma koostöölepingut pikendanud?

Segadus peaks Opel e-Corsa tootmise algamisega lõppema ja siis tõmmatakse Ampera-e-le ilmselt joon siiski alla.

Natuke on Ampera-e ärakukkumisest kahju, sest võimas allahindlus ei vähendanud sõidukilomeetreid, mida on WLTP meetodiga mõõdetuna kuni 423. Uuel e-Corsal veidi üle 300. Aga asjad peavad selged olema, Opel läks PSA omandusse ja GM-ga tuleb lõpparve teha.

Eesti seisud segased

Eestis on uute elektriautode müügiga seisud segased. Maanteeameti statistikast nähtub, et elektrimootoriga autosid on registris 4061, hulka on arvatud ka hübriidajamiga sõidukid.

KIK ostutoetusega oli märtsis realiseerunud 9 tehingut, kriis on sundinud e-autode rendifirmad paindlikumalt oma äriplaane ümber vaatama ja orienteeruma näiteks kullerteenusele.

Ka elektritaksodega opereerijatel pole elu lihtne, kuna kütusehinnad on odavnenud ning kliendibaas kukkunud, toovad paljud juhid oma autod tagasi. See võib tähendada, et ostutoetuse I voorus “jah” sõna saanud rohkem kui 200 autot müügitehinguni ei jõuagi. Eks loeme tibusid aasta lõpus.

Saksamaast saanud suurim e-autode sihtturg

Saksamaast on saanud suurim elektriautode sihtturg Euroopas. I kvartalis jõudis osteti seal iga kolmas e-auto, järgneb Prantsusmaa 28% turuosaga. Madalmaad ja Norra jätkavad samuti elektrilisel lainel.

Euroopas tervikuna kukkus märtsi automüük katastroofiliselt, elektriautode müük aga õige vähe. Seetõttu saab esimest korda näha 10% e-autode osakaalu kogu automüügist. Statistika on imeline.