Volkswagenil on legendaarsete autode loomine väga hästi õnnestunud. Kuigi arvamuste paljusus on tervitatav, pole võimalik vastu vaielda, et Volkswagen Golf oli ja on praegugi oma suurusklassi etalonauto.

Kaubikute ja pisibusside maailmas täidab sama rolli VW Transporter, mis on teatud mõttes väikeste kaubikute sünonüüm.

Selmet seletada kliendile, mis mõõtudega kaubaruum on, saab laisalt öelda, et ruumi on Transporteri jagu – ja kõik saavad sellest aru.

VW kaubiku ja bussilaadsete esiisa ehk T1 mudelitähisega VW buss (VW hipibuss!) läks tootmisesse 1950. aastal ning seda mudelit teab ilmselt iga inimene siin maamunal, isegi kui ta autoinimene ja hipi pole.

Sellest istmete ja akendega VW bussist saigi aja jooksul Multivan. 70 aastat hiljem võib esindusse marssida ja osta 6.1 mudelitähisega Multivani.

Kas tegemist on mahtuniversaali, istmetega kaubiku, väikese bussi või hoopiski suure sõiduautoga polegi niiväga tähtis, sest tegelikult on kõik need erinäolised iseloomud ühes Multivanis olemas.

See on pea lõputult multifunktsionaalne sõiduvahend, mis kõlbab nii igapäevasõidukiks suuremale perele, VIP-ide sõidutamiseks, transfeerideks kui ka kergemaks kaubaveoks.

Igatahes väidab Volkswagen, et koostöös klientidega on Multivan 6.1 kõige täiuslikum VW minibuss üldse ning kolmepäevane proovisõit näitab, et tegemist on väga mõnusa ja asjaliku autoga.

Alguses sellest, mis auto puhul vähimatki tähtsust ei oma

Praktikas tähendab Multivan 6.1 seda, et ilusamas suunas kohendunud on auto disain ja selle keskkonsoolist leiab kohutava kiirusega sõrmejälgi koguva hiiglasliku kõrgläikiva ekraani ning veel ühe “kõiksugu asju kuvava” ekraani tavaliste “kellade” asukohast, 3D-majasid kuvavast navigatsiooniseadmest ning nutitelefonide ühendamise võimalusest rääkimata. Apple CarPlay toimib sellel autol muide ka juhtmevabalt.

Värskest Multivanist leiab ka müriaadi juhiabilisi. Need on vahest toredad küll, aga sellele inimesele, kes juhtimise ajal päriselt juhtimisega tegeleb ja sõita mõistab, on neist abilistest rohkem kahju kui kasu – näiteks suudab reahoidja keerata vett täis roobast vältiva juhi käest auto sinna roopasse vesiliugu nautima või siis valusasse löökauku.

Õnneks on võimalik ühe nupuvajutusega roolil pääseda ligi loogilisele, intuitiivsele ja hästitoimivale menüüle, milles saab kastikestest erinevate funktsioonide ees linnukesi ära võtta.

Seesama nüanss võtabki kokku VAG masinate olemuse – kõik on tuttav juba teistest grupi masinatest, menüüd ning nupud on pigem lihtsasti kasutatavad, selged ja kuigi aadressi sisse toksimisel vahetult pärast infolusti käivitumist ilmuvad tähed ekraanile sekundilise viivitusega, toimib kogu masina elektroonika saksapärase ordnungi tähe all.

Loe täisteksti ja vaata pilte saidil Accelerista.com.