Suure jõudlusega pistikhübriid- ja täiselektrilised veokid on mõeldud eelkõige linnatranspordi korraldamiseks, samuti sobivad teenindama jaemüügivõrgustikke.

Scania jaoks on tegu olulise pöördepunktiga tootmises: lähiaastatel lisandub elektriajamiga veokeid veelgi ning siht on loomulikult pikamaa-veokid, mis suudaksid asendada praegused sisepõlemismootoriga sõidukid.

Uued elektrilised pikamaasõidukid peaksid kohanduma juhtide kohustuslike 45-minutiliste puhkepausidega, et sel ajal sõidukit kiirlaadida. Sobivad CCS standardiga kiirlaadijad.

E-veok sõidab veerandtuhat km ühe laadimisega

15. septembril esitletud Scania täiselektriline veok, mida pakutakse L- ja P-seeria kabiinidega, on varustatud 230–300 kW elektrimootoriga ja sel on sõltuvalt versioonist 165–300 kWh akupakett, mis annab välja ligikaudu 310 hj. Kliendid saavad valida, kas viis või üheksa akut, viimaseid sõiduulatusega kuni 250 km ühe laadimisega.

Akupakkide valikus on viiene 165 kWh mahutavuse pakett ja üheksast akust koosnev 300 kWh pakett. Üks aku on paigutatud veoki (endisesse) mootoriruumi, ülejäänud neli või kaheksa raami külgedele.

Akusid saab laadida 95 kW alalisvoolu abil, kasutades kombineeritud laadimissüsteemi (CCS) pistikut. Nullist 80 protsendini laeb viiene akupakett umbes 40 minutit, üheksane 65 minutit.

Loe täisteksti saidil Accelerista.com.