SEAT, lühend hispaaniakeelsetest sõnadest Sociedad Española de Automóviles de Turismo, S.A. sai hiljuti 70-aastaseks. See on soliidne vanus nii inimese kui autotootja jaoks, ent varsti möödub 30 aastat päevast, kui VW AG omandas seal 99,99% osaluse. SEATist sai esimene suur Volkswagenile kuuluv autotootja väljaspool Saksamaad.

Kui Toledost sai esimene uute omanike käe all sündinud mudel (kahjuks mitte parima töökindlusega), siis 1999. aastal esitletud teise põlvkonna luukpära sai nimeks Leon. Seejärel tutvustas SEAT ka uut hüüdlauset “auto emoción.“, mis peegeldas brändi nooruslikku ja võistluslikku identiteeti. Volkswagen Grupi sportlik suund oli sündinud.

Leoni toodetakse Hispaanias Martorelli tehases ning see on olnud aastaid firma mudelivaliku alustala. Tänaseks on väravatest välja vuranud üle kahe miljoni Leoni ning SEATi menuk on jõudnud juba neljanda mudelipõlvkonnani.

Veel rohkem Leon

Auto on ehitatud VW AG pisut kohendatud moodulplatvormile nagu eelminegi mudel ning see tähendab, et revolutsiooni asemel on toimunud evolutsioon. Parkisime kõrvuti kolmanda ning uue, neljanda põlvkonna Leoni ning vaatasime, mille poolest nad siis erinevad. Muudatused on treenimata silmale vaevumärgatavad.

Uue Leoni välisilme rõhutab veelgi jõulisust. Pisut on muutunud tulede kuju nii ees kui taga, kapott on veelgi pikem, ninaosa reljeefsem ning ka tagaspoiler väljaulatuvam. Radiaatorivõre on suurem, tippvarustuses jookseb üle kogu tagaluugi äärest-ääreni punane valgusriba ning „Leon“ on kirjutatud kursiivis, kuid sellega ka erinevused piirduvad. Ja parem ongi!

Kui eelmise põlvkonna Leon eksperimenteeris kolmeukselise ning isegi maastikuvõimekama versiooniga, siis neljandale neid esialgu oodata ei ole, valida on vaid viieukselise luukpära ja universaali vahel.

Liiga digitaalne sisemus

Sees on muudatusi enam. Kuna telgede vahe kasvas 2636 mm-lt 2686 mm peale, on need viis sentimeetrit läinud tänuväärseimasse kohta – taga istujate jalaruumi suurendamiseks, mis annab Leonile suure eelise põhikonkurendi, VW Golfi ees (-5,3 mm), mille puhul on telgede vahe kahjuks samaks jäetud. Ka pakiruum mahutab jätkuvalt 380 liitrit.

Vaata pilte ja loe täisteksti saidil Accelerista.com.